Szkolenia


Microsoft Excel

Poziomy trudności

Szkolenie ukazujące możliwości oprogramowania Microsoft Excel i prowadzone jest na poziomie Podstawowym\ Średniozaawansowanym\ Zaawansowanym.
Szkolenie podstawowe przeznaczone jest dla osób zaznajomionych z obsługą komputera i rozpoczynających pracę na arkuszu kalkulacyjnym.
Poziom średniozaawansowany dla często wykorzystujących arkusze programu Excel, jednak nie znających większości funkcjonalności programu.
Poziom zaawansowany dla codziennie korzystających z Tabeli Przestawnych i innych narzędzia firmy Microsoft, dobrze zaznajomionych z programem, pragnących optymalizować swoje rozwiązania i poszerzać możliwości programu.

Certyfikowany trener Microsoft

Szkolenia z zakresu Microsoft prowadzi certyfikowany trener oprogramowania IT oraz zarządzania projektami. Wykładowca o bogatym udokumentowanym doświadczeniu popartym ponad 4500 przeprowadzonych godzin szkoleniowych. Przez 8 lat pracy Krzysztof Koruba przepracował ponad 565 dni szkoleniowych, przeszkalając tym samym ponad 6500 osób. Uzyskał najwyższy poziom certyfikacji i tytuł Microsoftu: MCT [Microsoft Certified Trainer] i przynależy do ogólnoświatowego ugrupowania trenerów oprogramowania Microsoftu.

Excel praktyczny

Szkolenia przedstawiają metody szybkiego rozwiązywania typowych kłopotów w plikach biurowych Excela i zaimportowanych bazach danych. Powstawały na podstawie doświadczeń trenerów i tysięcy przeszkolonych przez nas pracowników, ćwiczenia dotyczą prawdziwych kłopotów spotykanych w biurach, które nasi trenerzy rozwiązywali, podczas szkoleń, konsultacji bądź mentoringu.

100% dopasowanie do potrzeb

Na prośbę klienta konstruujemy dodatkowe moduły tak aby w pełni trafić w państwa potrzeby, istnieje również możliwość pracy w niektórych modułach na plikach klienta, dzięki czemu uczestnicy szkolenia wykorzystują funkcjonalności w znanym na co dzień środowisku pracy.

moduły

SKRÓTY ORAZ NAWIGACJA

  1. Szybkie poruszanie się po arkuszach i bazach danych
  2. Blokady wierzy i kolumn, podziały okien, rozmieszczenie okien
  3. Wykorzystanie pola nazwy oraz konstruowanie nazw zakresów
  4. Skróty klawiatury przyspieszające pracę i szybkie formatowanie arkusza
  5. Szybkie dokonywanie obliczeń i wypełnianie pustych komórek w arkuszu
  6. Wyszukiwanie niestandardowych informacji
  7. Wstawianie komentarzy wizualnych

BAZY DANYCH

  1. Sortowanie po jednym bądź kilku kryteriach
  2. Sortowanie z wykorzystaniem list niestandardowych
  3. Filtrowanie danych za pomocą filtrów tekstu, dat i danych liczbowych
  4. Niestandardowe właściwości filtrów oraz znaki specjalne w filtrze
  5. Znaki specjalne (* oraz ?) w filtrze
  6. Filtr zaawansowany – typowe zastosowania (wiele warunków, funkcje w filtrze), kryteria filtra zaawansowanego
  7. Automatyczne kopiowanie wyników filtrów zaawansowanych

TABELE PRZESTAWNE

  1. Wstawianie tabel przestawnych
  2. Nowe a stare tabele przestawne
  3. Charakterystyczne cechy dane źródłowe
  4. Rozmieszczanie pól
  5. Pola obliczeniowe tabeli przestawnej
  6. Wyciąganie raportów z tabeli przestawnej>/li>
  7. Ukrywanie wartości zerowych oraz błędów>/li>
  8. Tworzenie wykresów przestawnych
  9. Pokazywanie danych w układzie procentowym (% wiersza, % kolumny, % w stosunku do poprzedniej wartości – dynamika wzrostu)
  10. Grupowanie etykiet wierszy tabeli przestawnej – np.: dat według miesięcy i lat
  11. Wartości liczbowe w wielu polach
  12. Stosowanie fragmentaorów
  13. Sortowanie i filtrowanie danych w tabeli
  14. Konwertowanie tabeli
  15. Odświeżanie i zmienianie źródła danych

SPRAWDZANIE POPRAWNOŚCI DANYCH

  1. Tworzenie list rozwijalnych za pomocą sprawdzania poprawności
  2. Listy sprawdzania poprawności oparte na innych listach
  3. Sprawdzanie poprawności z kryterium poprawności: Pełna liczba, Data z wykorzystaniem funkcji DZIŚ
  4. Wykorzystanie komunikatów wejściowych oraz alertów o błędzie
  5. Funkcje SUMA.WARUNKÓW(), Dziś(), Jeżeli(), Lub(), Wyszukaj.Pionowo()
  6. Wielokrotne zagnieżdżanie funkcji jeżeli()
  7. Ochrona komórek, arkusza i skoroszytu
  8. Zezwalanie na edycję zakresu wybranym użytkownikom
  9. Stosowanie nazw w listach sprawdzania poprawności danych
  10. Proste makro wywoływane za pomocą przycisku

ANALIZA BAZY DANYCH

  1. Funkcje SUMY.CZĘŚCIOWE(), Suma(), Suma.Jeżeli(), Suma.Warunków() ,Agreguj(), Bd.Suma()
  2. Funkcjonalność sumy częściowe stosowana do grupowania arkusza
  3. Formatowanie warunkowe, zautomatyzowane kolorowanie arkusza
  4. Paski danych, skale kolorów i zestawy ikon. Graficzna prezentacja danych
  5. Formatowanie warunkowe z wykorzystaniem formuł

ŁĄCZENIE BAZ DANYCH

  1. Funkcje:
    1. Wyszukaj.Pionowo()
    2. Wyszukaj.poziomo()
    3. Jeżeli.Błąd()
    4. Fragment.Tesktu()
  2. Stosowanie wyszukaj pionowo z argumentem 1 dla przeszukiwana wartość

WYKRESY

  1. Dobór właściwego typu wykresu do danych źródłowych (wykresy kolumnowe, wykresy liniowe, kołowe)
  2. Wykresy Radarowe, Pierścieniowe, Bąbelkowe, Punktowe (XY), Wykres Gantta
  3. Konstruowanie wykresów liniowo kolumnowych
  4. Wykresy przebiegu w czasie
  5. Wykresy niestandardowe ( dwuosiowe X i Y, Gantt, Wskaźnik, WaterFall)

KORESPONDENCJA SERYJNA

  1. Wykorzystanie opcji Tekst jako kolumny
  2. Funkcje tekstowe: LEWY(), PRAWY(), ZNAJDŹ(), DŁ(), Fragment.tekstu(), złącz.teksty(), Tekst()
  3. Wykorzystanie operatora & do łączenia tekstów
  4. Stosowanie formuł strukturalnych w Excelu
  5. Korespondencja seryjna w MS Word na podstawie bazy danych w MS Excel
  6. Działanie reguł i formuł w Wordzie
  7. Wysyłanie e-maili za pomocą korespondencji seryjnej

GRUPOWANIE ARKUSZY

  1. Funkcje: Adres(), Wiersz(), Adr.Pośr(), Wyszukaj(), Index()
  2. Praca w trybie grupowania arkuszy
  3. Sumowanie wielu arkuszy za pomocą jednej funkcji

KONSOLIDACJA

  1. Konsolidacja według pozycji - plików o podobnej strukturze
  2. Konsolidacja według kategorii – arkuszy o różniej wielkości i strukturze
  3. Konsolidacja Tabelą Przestawną

IMPORT-EXPORT DANYCH

  1. Importowanie plików tekstowych bądź plików XML
  2. Kreator importu plików tekstowych
  3. Korzystanie z Przechodzenie do Specjalnie i Wklej Specjalnie
  4. Import stron internetowych i praca na danych pobieranych z sieci
  5. Tworzenie prostych tabel przestawnych

MICROSOFT BI

  1. Moduł dostępny w wersji Microsoft Excel 2013
    1. PowerPivot
    2. PowerView
    3. Inquire
    4. PowerMap

KONTAKT